VT Animal - шаблон joomla Видео

 

 

ЯК ПІДГОТУВАТИСЯ ДО ЗДАЧІ ЗНО - ПСИХОЛОГІЧНІ ПОРАДИ

ЗАДОВГО ДО ЗНО

  • Спочатку підготуй місце для занять. Забери зі столі усі зайві предмети, зручно розклади свої зошити, підручники, ручки тощо;
  • Можна доповнити інтер’єр кімнати жовтим та фіолетовим кольорами, оскільки вони підвищують розумову активність. НЕ потрібно перефарбовувати стіни, а достатньо картини, занавіски, серветки,  лампи, тощо.  Також цікаво зауважити, що за твердженням вчених запах лимону у вашій кімнаті підвищує розумову працездатність на 20%.
  • Склади план своєї роботи.  Перед тим визнач -  Хто ти є ? -  сова чи жайворонок.  Склади  план занять на кожен день. Важливо чітко знати, що ти робиш і не говорити усім оточуючим:  « Я займаюся чи готуюсь» , а « Я вивчаю саме певний розділ, конкретний матеріал»;
  • Починай із найважчого, але посильного. Легше і приємніше залишай на після обіду
  • Змінюй заняття із відпочинком. Психологи встановили, що оптимальна тривалість заняття 30-40 хв. Максимум уваги досягається після 10-15 хв. від початку роботи. Тривалість перерв у першій половині дня  не повинна перевищувати 5-10 хв. У другій половині дня тривалість кожної наступної перерви збільшуйте на 5 хв. Не забувай у час відпочинку робити зарядку, займатися спортом, робити короткі прогулянки, допомагати батькам, тобто повністю відволікатися від навчання на короткий час. .
  •  Тренуйся щоденно робити тести. Роби це із секундоміром.
  •  Не потрібно заучувати напам’ять певні тексти, вчися робити короткі записи, нотатки, регулярно їх переглядай.
  • Регулярно повторюйте матеріал, бажано через 10 хв, після того, як ви вивчали новий матеріал, а згодом через добу. Кожне  наступне повторення повинно бути коротшим попереднього.
  • Займайся само переконанням. При всій свій простоті, це є дуже дієва зброя. Повторюй про себе «Я знаю багато, я спокійний, я впевнений, я розумний і т.д. , я напишу добре тестування».

ДЕНЬ ПЕРЕД ЗДАЧЕЮ ЗНО.

Багато хто вважає, щоб повністю підготуватися до іспитів бракує одного дня.

Це неправильно.  Вже після обіду важливо  припинити готуватися, здійснити прогулянку на 
свіжому повітрі, прийняти душ, підготувати  одяг,  документи, інші необхідні речі.

У ДЕНЬ ЗНО

  • Будь сконцентрованим. Не звертай уваги на поведінку оточуючих. Для тебе повинен існувати лише текст завдань і годинник.
  • Дій швидко, але не поспішай.  Перед тим як дати остаточну відповідь , двічі прочитай завдання, переконайся, що ти правильно зрозумів, що від тебе вимагається.
  • Спочатку берись за ті завдання, у правильності відповідей на які ти не сумніваєшся.  
  • Пропускай!  Потрібно навчитися швидко пропускати важкі  і незрозумілі завдання, щоб згодом до них повернутися.
  • Читай завжди уважно завдання до кінця.  Розуміти завдання з перших слів і добудовувати закінчення за допомогою власної уяви – це надійний шлях до помилок.
  • Думай лише про поточне завдання. Коли ти бачиш нове завдання, забуть про попереднє.
  • Якщо попереднє завдання тобі не під силу, забудь про цю проблему. Наступне завдання це шанс набрати додаткові бали.
  • Використовуй методику виключення.  Якщо не знаєш правильної відповіді , то можна розпізнати усі невірні відповіді в силу їхньої абсурдності. 
  • Заплануй два круги. Завжди перевіряй себе. Навіть якщо відповідь легка і однозначна на перший погляд.
  • Вгадуй. Довірся власній інтуїції і вона разом із твоїм  логічним мисленням  допоможе тобі.
  • РОБОТА З ЛІЦЕЇСТАМИ

    ПОРАДИ

    1. Вчіться керувати своїми емоціями. Наш мозок наказує виробляти гормони стресу на будь-який подразник, що загрожує нашому спокою.

    2. Використайте найпростішу йогівську вправу. Заплющте очі й подумки перенесіться на берег океану. Підніміть руки вгору і розведіть їх у боки, уявляючи, як у них входить енергія. Складіть їх одна на одну біля пупка (ліва рука знизу). Ваш мозок насичується киснем і заспокоюється.

    3. Усміхайтеся, навіть якщо вам не дуже хочеться. Сміх позитивно впливає на імунну систему.

    4. Не забувайте хвалити себе щоразу, коли вам вдається впоратися із хвилюванням.

    5. Живіть активно. По-перше, активні рухи не дають накопичуватися адреналіну, по-друге, відволікають від негативних думок: «Я не здам», «Я не знаю» тощо.

    6. Стежте за пульсом - його оптимальна частота розраховується за формулою: 180 мінус ваш вік.

     

    ПІДГОТОВКА ДО ЗОВНІШНЬОГО НЕЗАЛЕЖНОГО ОЦІНЮВАННЯ

    ПРАКТИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

    Спочатку підготуйте місце для занять: приберіть зі столу зайві речі, зручно розташуйте необхідні підручники, посібники, зошити, папір, олівці. Можна ввести в інтер'єр кімнати жовтий і фіолетовий кольори, оскільки вони підвищують інтелектуальну активність. Для цього буває достатньо і картини в цих тонах.

    Складіть план занять. Плануючи кожен день підготовки, необхідно чітко визначити, що саме сьогодні вивчатимете. Не потрібно говорити собі : «Трохи позаймаюся».

    Почніть зі складнішого, з того розділу, який знаєте найгірше. Якщо Вам важко розпочати, можна почати з того матеріалу, який найбільш цікавий і приємний. Ви так поступово увійдете в робочий ритм, і справа піде.

    Чергуйте заняття і відпочинок, скажімо, 40 хвилин занять, потім 10 хвилин — перерви. Можна у цей час помити посуд, полити квіти, зробити зарядку, прийняти душ.

    Не треба прагнути до того, аби прочитати і запам'ятати напам'ять увесь підручник. Корисно структурувати матеріал, складати плани, схеми, причому бажано їх записувати. Плани корисні і тому, що за ними легко повторити якийсь матеріал.

    Як запам'ятовувати матеріал. Психологи встановили, що наша оперативна пам'ять при одночасному сприйнятті здатна утримати і потім відтворити в середньому лише сім об'єктів. Тому матеріал краще розбити на смислові частини, бажано, аби їх було не більше семи. Смислові частини матеріалу необхідно укрупнювати й узагальнювати, висловлювати головну думку однією фразою.

    Не потрібно , за будь-яку ціну запам'ятовувати складний текст, не створивши внутрішні зв'язки між його структурними частинами , не зрозумівши міркувань автора. Серед другорядного потрібно виявити найголовніше.

    Використовуйте асоціації. Метод локальної прив'язки полягає у побудові для ряду, що запам'ятовується, об'єктів іншого ряду — опорного, з добре знайомих або легких для вивчення об'єктів. Таким опорним рядом може бути послідовність кімнат у вашій квартирі, будинків на вашій вулиці тощо. Людина спочатку запам’ятовує опорний ряд, а потім використовує його елементи, аби зіставити з ними елементи завченого ряду. Отже, якщо в матеріалі мало внутрішніх зв'язків — озирніться довкола. Уявіть ситуацію, в якій ви вивчали матеріал, і Ви пригадаєте його, адже отримані одночасно враження запускають механізм згадування.

    Як повторювати? Перекажіть текст своїми словами, і Ви легше його запам'ятаєте, аніж просто прочитавши багато разів, — адже це активна розумова праця. Загалом, будь-яка аналітична робота з текстом дозволяє краще його запам'ятати. Це може бути перекомпонування матеріалу, знаходження парадоксальних формулювань для нього, залучення контрастного фону або матеріалу тощо.

    Конспектування. Виявляється, текст можна сильно скоротити, представивши його у вигляді схеми — «зірки», «дерева», «дужки» тощо. При цьому сприйняття та якість запам'ятовування значно покращуються через образність запису.

    Таким чином, Вам необхідно розбити великий текст не більш ніж на 7 частин, зв'язати ці частини між собою, виділити опори (слова і думки, що стоять за ними) і вивчити їх.

    У системі вивчення матеріалу важливу роль відіграє повторення.

    Виконуйте якомога більше різних опублікованих тестів з якогось предмета. Ці тренування ознайомлять вас із конструкціями тестових завдань.

    Тренуйтеся із секундоміром у руках, контролюйте час виконання тестів. Готуючись до іспитів, ніколи не думайте, що не впораєтеся із завданням, а навпаки, подумки малюйте собі картину тріумфу.

    Залиште один день перед тестуванням на те, аби знову повторити всі плани відповідей, ще раз зупинитися на складніших питаннях.

    ЯК ПІДГОТУВАТИСЯ ПСИХОЛОГІЧНО

    Для того, щоб у кризовій ситуації не втрачати голови, необхідно не ставити перед собою надзавдань і надмети. Не варто чекати, доки ситуація стане катастрофічною. Починайте готуватися заздалегідь, по частинах, спокійно.

    Якщо дуже важко зібратися з силами і з думками, спробуйте запам'ятати спочатку найлегше, а потім переходьте до вивчення складного матеріалу.

    Щодня виконуйте вправи на зняття напруження, втоми, на розслаблення.

    ЩО РОБИТИ, ЯКЩО ВТОМИЛИСЯ ОЧІ?

    Виконайте дві будь-які вправи:

    • погляньте по черзі вгору-вниз (25 с), ліворуч-праворуч (15 с);

    • напишіть очима своє ім'я, по батькові, прізвище;

    • фіксуйте погляд то на віддаленому предметі (20 с), то на аркуші паперу перед собою (20 с);

    • намалюйте очима квадрат, трикутник — спочатку за годинниковою стрілкою, потім навпаки.

    РЕЖИМ ДНЯ

    Поділіть день на три частини:

    • готуйтеся 8 годин на день;

    • займайтеся спортом, гуляйте, сходіть на дискотеку, потанцюйте — 8 годин;

    • відпочивайте не менше 8 годин, якщо хочете то влаштовуйте собі тиху годину після обіду.

    ЯК КРАЩЕ ХАРЧУВАТИСЯ

    Харчування має бути 3—4-разовим, калорійним і багатим на вітаміни. Споживайте волоські горіхи, молочні продукти, рибу, м'ясо, овочі, фрукти, шоколад. Ще одна порада: перед іспитами не слід наїдатися.

    ЯК ЛЕГШЕ ЗАПАМ'ЯТОВУВАТИ

    1. Не завжди великий обсяг матеріалу важко запам'ятати. Великий уривок вивчати корисніше, ніж короткий вислів.

    2. Запам'ятати легше те, що розумієш.

    3. Розподілене заучування краще від концентрованого. Учіться з перервами, а не все підряд, краще помалу, ніж відразу.

    4. Якщо працюєте із двома текстами— великим і меншим — розумно починати з більшого.

    ЯК ПІДТРИМАТИ ПРАЦЕЗДАТНІСТЬ

    1. Чергуйте розумову і фізичну працю.

    2. У гімнастичних вправах перевагу слід віддавати перекиду, свічці, стійці на голові, оскільки посилюється притік крові до клітин мозку.

    3. Бережіть очі, робіть перерву кожні 20-30 хвилин (відвести очі від книги, поглянути вдалину).

    4. Мінімум телепередач та роботи за комп’ютером!

    ЯК УНИКНУТИ ХВИЛЮВАНЬ

    1. Запишіть на аркуші паперу, що Вас непокоїть. Покладіть його під подушку або в ящик столу на сім днів. Доти, можливо, проблема вирішиться сама собою або її вже розв'яжете Ви.

    2. Запитаєте себе: «Чи допомагає хвилювання впоратися із ситуацією?». Коли Ви зрозумієте, що ні, придумайте щось, що дійсно могло б зарадити.

    3. Якщо Ви можете порадитися з батьками, зробіть це. Попросіть їх підтримати Вас. Якщо не можете поговорити з батьками, знайдіть іншого дорослого, якому ви довіряєте. З дорослими Ви створите план, як впоратися з Вашими хвилюваннями.

    4. Пам'ятайте: занепокоєння — це емоція, а не метод вирішення проблем.

    5. Якщо Ваші переживання стали нав'язливими, зверніться до шкільного психолога.

    НАПЕРЕДОДНІ ІСПИТУ

    Багато хто вважає: для того, щоб повністю підготуватися до іспиту, не вистачає лише однієї, останньої перед ним ночі. Це неправильно. Ви вже втомилися, і не треба себе перенапружувати. Навпаки, з вечора перестаньте готуватися, прийміть душ, прогуляйтеся. Відпочиньте аби проснутися із відчуттям повного здоров'я, сили, з «бойовим» настроєм. Адже тестування— це своєрідна боротьба, в якій варто проявити себе, показати свої сили та здібності.

    У пункт складання іспиту приходьте без запізнень, краще — за півгодини до початку тестування. Опануйте свої емоції, зберіться з думками. Сміливо заходьте до аудиторії. Не сумнівайтеся, усе вийде. Сядьте зручно, випряміть спину. Подумайте про те, що ви вищі за всіх, розумніші й у вас усе вийде. Зосередьтеся на словах: «Я спокійний, я абсолютно спокійний». Повторіть їх без поспіху, кілька разів. Думок відганяти не треба, оскільки це викличе додаткове напруження. На завершення стисніть руки в кулаки. Виконайте дихальні вправи:

    • сядьте зручно;

    • глибокий вдих через ніс (4—6 секунд);

    • затримка дихання (2—3 секунди), потім видих.

    Наведемо декілька універсальних рецептів для успішнішої тактики виконання тестування.

    Зосередьтеся! Після виконання попередньої частини тестування (заповнення бланків), коли ви з'ясували всі незрозумілі для себе моменти, спробуйте зосередитися і забути про людей довкола. Для вас мають існувати лише текст завдань і годинник, що регламентує час тесту. Кваптеся без поспіху! Жорсткі рамки часу не мають впливати на якість ваших відповідей. Перед тим, як вписати відповідь, перечитайте запитання двічі і переконайтеся, що ви правильно зрозуміли його суть.

    Почніть із легких завдань! Почніть відповідати на ті запитання, в яких ви не сумніваєтеся, не зупиняйтеся на тих, які можуть викликати довгі роздуми. Тоді ви заспокоїтеся, думки стануть яснішими і чіткішими, увійдете до робочого ритму. Ви ніби звільнитеся від нервозності, і вся Ваша енергія потім спрямується на складніші запитання.

    Пропускайте! Треба навчитися пропускати складні або незрозумілі завдання. Пам'ятайте: у тексті завжди знайдуться такі запитання, з якими ви неодмінно впораєтеся. Просто безглуздо недобрати балів лише тому, що Ви не дійшли до «своїх» завдань, а застрягли на тих, які викликають ускладнення.

    Читайте всі завдання до кінця! Не прагніть зрозуміти умови завдання «за першими словами» і добудувати кінцівку у власній уяві. Це певний спосіб припуститися прикрих помилок в найлегших запитаннях.

    Думайте лише про поточне завдання! Коли ви бачите нове завдання, забудьте, все, що було в попередньому. Зазвичай завдання в тестах не пов'язані одне з одним, тому знання, які ви застосували в одному, як правило, не допомагають, а лише заважають концентруватися і правильно вирішити нове завдання. Ця порада дає й інший безцінний психологічний ефект — забудьте про невдачу в минулому завданні (якщо воно виявилося заважким), думайте лише про те, що кожне нове завдання — це шанс набрати бали.

    Виключайте! Багато завдань можна швидше вирішити, якщо не шукати одразу правильний варіант відповіді, а послідовно виключати ті, які явно не підходять. Метод виключення дозволяє сконцентрувати увагу на одному-двох варіантах, а не на всіх п'яти-семи (що набагато важче).

    Заплануйте два кола! Розрахуйте час так, щоб за дві третини всього відведеного часу пройтися по всіх легких завданнях («перше коло»). Тоді ви встигнете набрати максимум балів на легких завданнях, а потім спокійно повернетеся і подумаєте над складнішими, які спочатку довелося пропустити («друге коло»).

    Перевірте! Залиште час для перевірки своєї роботи, принаймні, аби встигнути переглянути і помітити явні помилки.

    Не засмучуйтеся! Прагніть виконати всі завдання, але пам'ятайте, що на практиці це нереально. Враховуйте, що тестові завдання розраховані на максимальний рівень складності, і кількість вирішених вами завдань може виявитися цілком достатньою для гарної оцінки.

     

                                 ПОРАДИ 

    Щоб впоратися з хвилюванням при тестуванні у випускників повинні бути сформовані наступні якості:

    1. уміння працювати з собою;
    2. уміння ухвалювати своє рішення;
    3. сформовані вольові якості;
    4. відповідальність;
    5. уміння довести справу до кінця;
    6. розуміти, що легко отримати результат неможливо;
    7. позиція вибору.

                                 ДО УВАГИ 

    Щоб легше було підготуватися до ЗНО

    Довше утримати увагу на предметі, що вивчається, допомагає прийом "п'ять кроків" - огляд, питання, вивчення, переказ, огляд.

    Виконується він так:

    Крок 1. Ви проглядаєте матеріал і нашвидку його читаєте, щоб отримати загальне уявлення про предмет.

    Крок 2. Ви придумуєте до кожної теми, назву або, якщо необхідно, до кожного абзацу питання (бажано їх записати).

    Крок 3. Ви уважно читаєте текст, під час читання намагаючись знайти відповіді на поставлені питання.

    Крок 4. Ви відповідаєте на ці питання.

    Крок 5. Ви ще раз проглядаєте матеріал, уважно вивчаючи важкі місця.

    Рекомендовані вправи на релаксацію:

    • Настроювання на певний емоційний стан (пригадай те місце, де ти був щасливий).

    • Приємний спогад («Поміняй стілець» на «хороший», тобто уяви собі, що ти успішний і спокійний, готовий до іспиту і все знаєш і пам'ятаєш).

    • «Усмішка». (Вправа на усмішку допомагає зняти м'язову напругу. Посміхніться собі якнайширше, покажіть зуби).

    • «Проспівай улюблену пісню про себе». Проспівування пісні позитивно впливає на ваш емоційний стан.

    • «Напиши своє ім'я головою в повітрі». (Це завдання підвищує працездатність мозку).

    • «Точковий масаж» ( Промасажуйте вказівними пальцями обох рук (до 10 разів) точки на лобі між бровами, на скронях і за вухами).

    • «Дихання» (Після вправ ти можеш приступити до керування ритмом дихання. Цикл дихання складається з фаз вдиху, видиху і пауза між ними).

    «Швидка допомога» в стресовій ситуації

    1. Дихання: через глибокий вдих, затримку дихання на найвищому моменті вдиху і повільний видих (після видиху уявне вимовлення короткого слова). У жодному випадку не можна подовжувати вдих, це спричиняє за собою гіпервентиляцію мозку і змінений стан. Протистресове дихання – головний компонент психосоматичної рівноваги.

    2. Хвилинна релаксація (м'язове розслаблення): зосередитися на виразі обличчя і положенні тіла. Розслабити м'язи, приєднати до цього глибоке дихання з тривалим вдихом.

    Автотренінг "Я і мої переживання"

    Опинившись в ситуації стресу, пригадаєте ситуацію, коли що-небудь скоїлося у вашому житті. Про неї, напевно, знали близькі Вам люди. Вони могли навіть розуміти Вас і співчувати вам, але чи міг хто-небудь з них знати, як ви переживаєте подію, які відчуття відчуваєте.

    Подумайте хто, окрім Вас, міг відмітити, коли виник перший проблиск полегшення, почало легше дихати? Ви переживаєте! Внутрішній досвід показує, що переживання виникають мимоволі, незалежно від нашого бажання.

    Інструкція для учнів. Закрийте очі, розслабтеся. Уявіть, що ви йдете по коридору. Ви йдете здавати іспит. Все ближче підходите до дверей кабінету. Вже от-от. Вам потрібно відчинити двері і зайти…

    Що ви відчуваєте? Які у вас виникли відчуття?

    З негативу в позитив.

    Інструкція: Закрийте очі. Уявіть ситуацію, про яку вам неприємно згадувати. Це ситуація, яка викликає у вас негативні емоції.

    Пригадаєте, що саме було неприємним у цій ситуації. А як могло б бути, як можна змінити дану ситуацію, щоб вона була приємною і не викликала негативних почуттів?

    Розплющте очі.

    В тому випадку, якщо переживання дуже глибоко, а відчуття сильні і запропонований спосіб не допомагає, спробуйте другий спосіб.
    Знову закрийте очі. Зараз спробуємо пригадати те місце, де вам було добре, де ви відчували себе незалежно, вас охоплювала безтурботність і радість буття. Можливо, це берег ласкавого моря, теплий пісок, яскраве сонце, шелестіння хвиль... Можливо, це ліс, сосновий бор, березовий гай. Неважливо, що це, важливий ваш стан. Розслабтеся, адже ви не випробовуєте ніякої напруги, знаходячись там... Пригадайте, представте це місце і свій стан там до найдрібніших подробиць. Ви відчуваєте стан щастя і спокою, вам просто дуже добре... Ви бачите перед собою яскраву, світлу, приємну картину, вона займає весь простір у вашій уяві, і тепер помістите в цю картину образ неприємної вам ситуації... Зменшіть її в розмірах, вона зменшується, зменшується, ось зовсім маленька крапка, відсуньте її в куточок вашої картини. Подивіться і відчуйте: та ситуація маленька темна плямочка на тлі прекрасного, прекрасного життя...

    Розплющте очі. Давайте обговоримо, що у нас вийшло.

  • ЯК ЛЕГШЕ ЗАПАМ'ЯТОВУВАТИ

  • 1. Запам'ятати легше те, що розумієш. Розподілене заучування краще від концентрованого. Учіться з перервами, а не все підряд, краще помалу, ніж одразу. Більше часу витрачайте на повторення по пам'яті. Це ефективніше за просте багаторазове читання. Якщо працюєте із двома матеріалами — великим і меншим — розумно починати з більшого.

    2. Щоб уникнути хвилювань запитайте себе: «Чи допомагає хвилювання впоратися із ситуацією?». Коли ви зрозумієте, що ні, придумайте щось, що дійсно могло б зарадити.

    3. Якщо ви можете порадитися з батьками, зробіть це. Попросіть їх підтримати вас. Якщо ви не можете поговорити з батьками, знайдіть іншого дорослого, якому ви довіряєте, і поговоріть з ним або нею. Удвох ви напевно, придумаєте розумний план, як впоратися з вашими хвилюваннями.

    4. Пам'ятайте: занепокоєння — це емоція, а не метод вирішення проблем.

    Якщо ваші переживання стали нав'язливими, зверніться до шкільного психолога.

    5. Найкраще запам'ятовується інформація, викладена на початку і в кінці тексту. Середина, зазвичай, швидко «вилітає з голови». Тому під час запам'ятовування чи повторення приділіть особливу увагу середині.

    6. Повторювати слід не механічно, а вдумливо, зосередившись на змісті. Після «завантаження» в мозок інформації, якщо її не повторити, втрачається 20—30 % у перші 10 годин. Щоб цього не трапилося, варто: прочитати текст, повторити його двічі, за 20 хвилин — тричі, за 8—10 годин — чотири рази, а за добу — 1 раз. Тільки після цього можна бути впевненим у тому, що інформація міцно «оселилася» в голові.

    7. Яким чином можна найкраще все запам'ятати? Що для вас є найближчим: текст, малюнок, логічна схема, звукове відтворення? Вирішуйте самі, в якій системі вам ліпше працювати. Спробуйте знайти щось цікаве у найнуднішому матеріалі. Адже цікаве запам'ятовується набагато легше.

Прокоментувати: